• BAYİLİK
    • NEDEN SEÇ MARKET
    • İŞ ORTAKLIĞI EL KİTABI
    • BAYİLİK BAŞVURU FORMU
    • SIKÇA SORULAN SORULAR
  • İşini Seç
    • Parekende Dünyası
    • Girişimcilik
  • Doğru Seçim
    • Ev Ekonomisi
    • Mutfak İpuçları
  • MAĞAZALAR
  • ÜRÜN ÇEŞİTLERİ

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

What's Hot

Uzun Süre Nasıl Saklanır: Yeşillikleri Uzun Süre Muhafaza Etme Yolları

29 Temmuz 2024

Meyvelerden Dondurma Hazırlama: Pratik Tarifler

25 Temmuz 2024

İş Ortaklarından Gelen Geri Bildirimler Nasıl Değerlendirilmeli?

22 Temmuz 2024
Facebook Twitter Instagram
Seç Market BlogSeç Market Blog
  • BAYİLİK
    • NEDEN SEÇ MARKET
    • İŞ ORTAKLIĞI EL KİTABI
    • BAYİLİK BAŞVURU FORMU
    • SIKÇA SORULAN SORULAR
  • İşini Seç
    1. Parekende Dünyası
    2. Girişimcilik
    3. Tümünü gör
    İş Verimliliğinizi Nasıl Ölçersiniz?
    12 Mayıs 2024
    Zor Müşterilerle Başa Çıkmanın İpuçları
    8 Nisan 2024
    Perakende Dünyasında Tedarik Zincirinin Önemi
    14 Aralık 2023
    ABC Analizi Nedir? Perakende İçin ABC Analizi Neden Önemli?
    10 Kasım 2023
    İş Ortaklarından Gelen Geri Bildirimler Nasıl Değerlendirilmeli?
    22 Temmuz 2024
    Görünmeyen Kayıpları Keşfedin: İşinizin Maliyetini Doğru Yönetin
    19 Temmuz 2024
    Kadın Girişimciler İçin İş Fikirleri
    28 Haziran 2024
    Girişimcilere Destek: İşletme Kredisi Nedir? Nasıl Başvuru Yapılır?
    10 Nisan 2024
    İş Ortaklarından Gelen Geri Bildirimler Nasıl Değerlendirilmeli?
    22 Temmuz 2024
    Görünmeyen Kayıpları Keşfedin: İşinizin Maliyetini Doğru Yönetin
    19 Temmuz 2024
    Kadın Girişimciler İçin İş Fikirleri
    28 Haziran 2024
    İş Verimliliğinizi Nasıl Ölçersiniz?
    12 Mayıs 2024
  • Doğru Seçim
    1. Ev Ekonomisi
    2. Mutfak İpuçları
    3. Tümünü gör
    Meyvelerden Dondurma Hazırlama: Pratik Tarifler
    25 Temmuz 2024
    Bahar Temizliği İçin Nereden Başlamalı?
    25 Haziran 2024
    Yaz Tatilinde Çiçekleri Unutmayın: Evde “Self Watering” Yapma Fikirleri
    6 Mayıs 2024
    Babalar Günü İçin Kendin Yap Hediye Fikirleri
    4 Mayıs 2024
    Uzun Süre Nasıl Saklanır: Yeşillikleri Uzun Süre Muhafaza Etme Yolları
    29 Temmuz 2024
    Evde Deneyebileceğiniz Soğuk İçecek Tarifleri
    27 Haziran 2024
    Dünya Çikolata Günü’nü Evde Kutluyoruz: Ev Yapımı Çikolata Tarifi
    8 Mayıs 2024
    Dünya Arı Günü’ne Özel Tarifler: Arıların Hediyesi Bal ile Yapılan Yemekler
    30 Nisan 2024
    Uzun Süre Nasıl Saklanır: Yeşillikleri Uzun Süre Muhafaza Etme Yolları
    29 Temmuz 2024
    Meyvelerden Dondurma Hazırlama: Pratik Tarifler
    25 Temmuz 2024
    Evde Deneyebileceğiniz Soğuk İçecek Tarifleri
    27 Haziran 2024
    Bahar Temizliği İçin Nereden Başlamalı?
    25 Haziran 2024
  • MAĞAZALAR
  • ÜRÜN ÇEŞİTLERİ
Facebook Twitter Instagram YouTube
Seç Market BlogSeç Market Blog
Seçmarket Blog » İşini Seç » Parekende Dünyası » Müşterileri Mağazada Nasıl Tutabilirsiniz?
İşini Seç 25 Şubat 2023

Müşterileri Mağazada Nasıl Tutabilirsiniz?

Alışveriş yapan müşteri
Paylaş
Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Pinterest E-posta

Kendinizi bir mağaza müşterisi olarak hayal edin. Ürünü satın alacağınız yerle ilgili nasıl beklentileriniz olur? Müşterilerin mağazada vakit geçirmesini sağlamak ve dolayısıyla satışlarınızı artırmak için bu duruma biraz müşteri gözünden bakmak, satış stratejinizi oluştururken size yardımcı olabilir. 

Elbette iyi hizmet, güler yüz ve müşteriyi düşünerek oluşturduğunuz çoğu şey satışınızı artırmak adına atacağınız güzel adımları oluşturur. “Müşterileri mağazada tutmak için ne yapmak gerekir?” sorusu ise pazarlamanın önemli çalışma alanlarından bir tanesidir. Bu alan için de başarısı kanıtlanmış teknikler geliştirilir. Piyasanın rekabetçi şartlarına uyum sağlayabilmek için bu tekniklerden faydalanmak gerekir. 

Gelin, biraz bu tekniklerden bahsedelim.

İçerik

  • 1 Mağazada Satış Artırma Teknikleri Nelerdir? 
    • 1.1 Hedef Kitlenize Uygun Ürünler Seçin
    • 1.2 Mevcut Müşterilerinize Odaklanın
    • 1.3 Piyasayı ve Rakiplerinizi İnceleyin
    • 1.4 Ürün veya Hizmet Sunumunu Markaya Uygun Olarak Kişiselleştirin
    • 1.5 Müşteriler İçin Etkili Mağaza İçi Deneyimi Oluşturun
    • 1.6 Satış Artırmak İçin Kampanya Düzenleyin
    • 1.7 Müşterilerle Birebir İletişime Geçin 
  • 2 Satış Elemanları Mağazada Bulunan Müşterilere Nasıl Davranmalı?
    • 2.1 Gelen Müşterilere Gülümseyin
    • 2.2 Müşterinizin İhtiyacını Sorun
    • 2.3 Merak Etmedikleri Konular Hakkında Önerilerde Bulunmayın
    • 2.4 Olumsuz Yanıt Alırsanız Anlayışla Karşılayın
    • 2.5 Geri Bildirim İsteyin 

Mağazada Satış Artırma Teknikleri Nelerdir? 

Alışveriş yapan müşteri

Mağazanızı ziyaret eden müşterilerin satın alma davranışını etkilemek adına izlenmesi gereken ve uygulanışı mağazadan mağazaya göre değişen çeşitli pazarlama teknikleri bulunur. Market ve Raf Düzeni Satışları Nasıl Etkiler? yazımızda market ve raf düzeninin satışlara olan katkısından detaylıca bahsetmiştik. 

Şimdi, sıra geldi mağazada satış artırma tekniklerinin diğer adımlarından bahsetmeye:

Hedef Kitlenize Uygun Ürünler Seçin

Hedef kitlenizi belirlemek, pazarlama stratejinizi oluşturabilmek ve müşterilerinizin mağazanızda vakit geçirebilmesini sağlamak için atacağınız önemli bir adımdır. Ürün-pazar uyumunuza mutlaka bakın. Hedef kitlenizin ihtiyaç ve beklentilerini göz önünde bulundurarak şatış yapmanız, işletmenize mutlaka başarı getirecektir. 

Mevcut Müşterilerinize Odaklanın

Yeni müşteri kazanmak elbette perakende piyasasında önemlidir. Ancak mevcut müşterilerinizi kaybetmemek, yeni müşteri kazanmaktan önce gelir. 

Piyasayı ve Rakiplerinizi İnceleyin

Rekabetçi bir piyasada olduğunuzu unutmayın. Her zaman piyasayı ve rakiplerinizi inceleyerek güncel kalmaya çalışın. Canlı olan her şey zamanla değişir ve gelişir. Gelişime açık olun.

Ürün veya Hizmet Sunumunu Markaya Uygun Olarak Kişiselleştirin

İşletmenizin büyüklüğü ne olursa olsun marka kimliğinize göre hizmet veya ürün sunumunu kişiselleştirmeniz, sizi diğer markaların yanında ayrı bir konumlandırma sağlayacaktır. Bu şekilde müşterinizin gözünde de kaliteli, uygun ya da samimi gibi kulvarlarda yer almak tercih sebebi olmanızı sağlayacaktır.

Müşteriler İçin Etkili Mağaza İçi Deneyimi Oluşturun

Müşterilerinizin mağazada kalmaları, vakit geçirmeleri ve ürün satın almaları için etkili mağaza içi deneyimler oluşturmanız gerekir. Mağazanızın kokusu, düzeni, yönlendirme tabelaları ve raflarda bulunan ürünlerin yeri, bu deneyimi tasarlamanıza yardımcı olur. Konuyla ilgili detaylı bilgi almak için Market ve Raf Düzeni Satışları Nasıl Etkiler? yazımızı inceleyebilirsiniz.

Satış Artırmak İçin Kampanya Düzenleyin

Satılmayan ya da son kullanma tarihi yaklaşan ürünleriniz için indirim kampanyaları yapabilirsiniz. Bu sayede hem ürünlerinizi elden çıkarmış olursunuz hem de zararı minimuma indirirsiniz.

Müşterilerle Birebir İletişime Geçin 

Pazarlama stratejileri ve satış artırma teknikleri, müşteri ile iyi bir ilişki kuramadığınız takdirde işe yaramayabilir. Müşterinizle samimi, güvenilir, bire bir ilişki kurabilmeniz işletmenizin varlığı için oldukça önemlidir. 

Bu adımları uygulayarak müşterilerinizi mağazada tutabilir, müşteri dönüşüm oranınızı ve market cironuzu artırabilir. 

Satış Elemanları Mağazada Bulunan Müşterilere Nasıl Davranmalı?

Market kasasında eli poşetli çalışan

Perakende sektöründe rekabet her zaman mevcut. Müşterilerin isteklerini karşılayabilmek  bu kıyasıya yarışta çok kıymetli. Tek seferlik iyi bir satın alma deneyimi ise aradaki ilişkiyi sürdürülebilir kılmaya çoğu zaman yetmeyebilir. Gelen her müşteriye her seferinde aynı şekilde özveriyle davranmak ve onlara değer verildiğini hissettirmek, müşteri sadakatini kazanma konusunda fayda sağlayacaktır. Bir satış elemanı olarak müşterilerinizi mutlu etmek onlarla etkili bir iletişim kurmalısınız.

Gelen Müşterilere Gülümseyin

Mağazanıza giren müşterilere sıcak bir karşılama yapabilmek adına onlara gülümseyin. Bir gülümseme, “Merhaba” veya “Hoş geldiniz” gibi sıcak karşılama sözcükleri kullanmasanız bile müşterilerinizi mutlu edecektir. Ürün satmadan önce bağ kurabilmek bir gülümsemeyle başlayacak ve bu da müşteri kazanmak için kıymetli bir adım olacaktır.

Müşterinizin İhtiyacını Sorun

Mağazanızı ziyaret eden müşteriyi rahat ettirmeye çalışın. İhtiyacı olan şeyi sorarak onlara yönlendirmelerde bulunabilirsiniz. Yardıma ihtiyaçları olup olmadığını sorarak işe başlayabilirsiniz. 

Merak Etmedikleri Konular Hakkında Önerilerde Bulunmayın

Müşterileriniz mağazanıza ihtiyaç listeleriyle gelecektir. İstedikleri ürünleri alıp gitmek isteyen müşterilerinizi rahat ettirmek ve yardımcı olabilmek elbette çok değerli. Ancak ilginlenmedikleri konularla ilgili yorum ya da öneri konusunda ısrarcı olmak müşterinizi rahatsız hissettirebilir. 

Olumsuz Yanıt Alırsanız Anlayışla Karşılayın

Yardım teklif ettiğinizde olumsuz cevap alabilirsiniz. Niyetiniz müşteri deneyimini iyileştirmek üzerine olsa da anlayışlı olun. “Tamam” ya da “Peki” gibi kısa yanıtlar yerine “Sizi anlıyorum, yardıma ihtiyacınız olursa buradayım.” gibi rahat hissettirecek cevaplar verebilirsiniz. 

Geri Bildirim İsteyin 

İlk ağızdan geri bildirim almak mağazanızın başarısı için çok önemli. Bu nedenle müşterinizle karşılıklı iletişim kurabildiğiniz zamanları iyi değerlendirmelisiniz. Ayrıca bu şekilde sizden bir hizmet alan kişinin fikrinin sizin için önemli olduğunu gösterebilirsiniz. Tabii bu olumlu ve olumsuz geri dönüşleri dikkate almanız gerekir. Olumsuz geri dönüşte bulunan müşterinizin deneyimini iyileştirmek için herhangi bir adım atmamanız müşteri kaybetmenize sebep olabilir. 

Müşterilerinize başarılı bir mağaza içi deneyim sunmak, online alışverişlerde bulamayacakları samimiyeti, yardımı ve güler yüzü sağlamak başarınız için önemli. Sürdürülebilir kazanç hedefleyen bir girişimciyseniz profesyonel ürün yerleşimi, ekip, dijital sistem ve altyapı gibi pek çok konuda desteklerini sunan Seç Market ailesinde yerinizi alabilirsiniz. Seç Market’in rekabetçi girişimciler için hazırladığı bayilik modelini incelemek için de İş Ortaklığı El Kitabı sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Paylaş Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp E-posta

İlgili Yazılar

İş Ortaklarından Gelen Geri Bildirimler Nasıl Değerlendirilmeli?
22 Temmuz 2024
Görünmeyen Kayıpları Keşfedin: İşinizin Maliyetini Doğru Yönetin
19 Temmuz 2024
Kadın Girişimciler İçin İş Fikirleri
28 Haziran 2024
İş Verimliliğinizi Nasıl Ölçersiniz?
12 Mayıs 2024
Girişimcilere Destek: İşletme Kredisi Nedir? Nasıl Başvuru Yapılır?
10 Nisan 2024
Zor Müşterilerle Başa Çıkmanın İpuçları
8 Nisan 2024
Sosyal Medya
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
Öne Çıkan Yazılar

Uzun Süre Nasıl Saklanır: Yeşillikleri Uzun Süre Muhafaza Etme Yolları

Yeşillikler, sağlıklı beslenmenin vazgeçilmez bir parçası. Ancak taze yeşillikleri uzun süre saklamak bazen zor olabiliyor.…

Meyvelerden Dondurma Hazırlama: Pratik Tarifler

25 Temmuz 2024

İş Ortaklarından Gelen Geri Bildirimler Nasıl Değerlendirilmeli?

22 Temmuz 2024

Görünmeyen Kayıpları Keşfedin: İşinizin Maliyetini Doğru Yönetin

19 Temmuz 2024
Seçmarket Bayilik Başvurusu
Facebook Twitter Instagram Pinterest
  • Anasayfa
  • KVKK
  • HAKKIMIZDA
  • İLETİŞİM
Tüm Hakkı Saklıdır. © 2025 Seç Market. Düzenleme: ROIPUBLIC.

Yukarıya yazın ve aramak için Enter tuşuna basın. İptal etmek için Esc tuşuna basın.