Dünya değişirken müşteri beklentileri de eskiye nazaran daha hızlı bir şekilde değişim yaşıyor. Muhtemelen gelecek yıl müşterilerle etkileşim kurma şekliniz geçen yılki ile aynı kalmayacak. Sektörünüzdeki yeni rakipler, bu ihtiyaçları yenilikçi yöntemlerle karşılarken bu rekabate dahil olarak sizin de kendinizi her dönem yenilemeniz gerekiyor.
Pazarlama ve perakende birbirinden ayrı düşünülemez iki kavram. Perakendeciler için pazarlama trendlerini takip etmek, şirketin perakende sektörü içerisinde her zaman bir adım önde olmasına olanak sağlar. Perakende trendleri, değişen müşteri ihtiyaçlarını, satın alma isteklerini ve beklentilerini anlamanıza yardımcı olur.
Başarılı bir pazarlama stratejisi için müşteri odaklı olmak ve trendleri takip etmek önemlidir. Bununla birlikte pazarlama trendlerini takip ederek şu anda neyin trend olduğuna bakıp gelecekte sektörü nelerin beklediğine dair bir fikre sahip olabilirsiniz.
Siz de perakende sektöründeyseniz ve yeniliklere adapte olmak istiyorsanız gelin uygulayabileceğiniz pazarlama trendlerine bir göz atalım.
İçerik
1. İnsan Odaklı Veri Deneyimi Tasarımı
Veri deneyimi tasarımı ile daha önce alışveriş yapan müşterilerinizin satın alma alışkanlıkları, alışveriş geçmişleri ve tercih ettikleri ürünler hakkında verileri analiz edebilmeniz mümkün. Bu şekilde müşterilerinize kişiselleştirilmiş özel teklifler hazırlayabilirsiniz. Müşterilerinizin ihtiyaçlarını bilmek sizi güçlü kılacaktır.
2. Sosyal Medyanın Gücü
Sosyal medyanın gücünden faydalanmak yeni bir trend değil ancak en azından bir süre daha eskimeyecek bir trend gibi duruyor. Perakendeci olarak pazarladığınız ürünle ilgili bilgi verebilir ya da planladığınız indirimleri buradan duyabilirsiniz. Müşterilerinizle etkileşime geçebilecek içerikler planlayabilirsiniz.
3. Mobil Pazarlama
Mobil cihaz kullanımı hayli yüksek olduğu için mobil pazarlama da doğal olarak bir trend haline geliyor. Mobil pazarlama tablet ve telefon gibi cihazlar üzerinden ürün ve hizmet tanıtımı yapılması anlamına geliyor. Mobil cihazı kullanan kişinin davranışı, ilgisi ve konumuna göre; anlık SMS, push up bildirim, pazarlama e-postaları gibi yöntemlerle mobil cihaz kullanıcılarından oluşan hedef kitleye ulaşmak amaçlanıyor.
4. Dijital İçerik Pazarlaması
Dijital içerik pazarlaması, hedef kitleye uygun blog yazıları, teknik inceleme yazıları, podcastlar ve videolardan oluşan bir pazarlama stratejisidir. Yararlı ve hedef kitlenizin işine yarayacak içeriklerin üretilmesi markanızı uzman olarak konumlandırıp müşterinizle aranızda güven bağının kurulmasını sağlar. Perakendeciler dijital içerik pazarlaması yaparak müşterilerle güvenli bir bağ kurarak onları alışveriş yolculuğuna yönlendirebilirler.
Yapılan araştırmalara göre bloga sahip olan işletmeler, diğer şirketlere göre %67 daha fazla potansiyel müşteri elde ediyor.
5. Geotargeting ve Lokasyon Tabanlı Pazarlama
Sadece akıllı telefonlar üzerinden yapılabilen geotargeting ve lokasyon tabanlı pazarlama perakendeciler için önemli bir pazarlama trendi.
Lokasyona bağlı olarak akıllı telefonlardan görülen reklamla birlikte fiziksel mağazaya yönlendirme söz konusu olduğu için fiziksel dünya ile dijital dünya arasında köprü de diyebiliriz. Perakendeciler daha önce mağazalarından alışveriş yapmış olan müşterilerin coğrafi konum verileri ile özel teklifler sunabilirler.
Geotargeting bir kullanıcının konumunu belirlemek ve ardından konumlarına göre kişiselleştirilmiş mesajlar sunmak için kullanılır. Tüketici uygulamanın konumuna erişmesine izin verdiyse bölge veya bir mağazaya yakınlaştığında mesajlar veya anlık bildirimler alabilir.
Google’da yapılan harita arama sonuçlarını geotargeting için örnek olarak gösterebiliriz.
6. Influencer Pazarlama
Son yıllarda sosyal medya platformlarının popüler ve takip edilen kişileri yani influencerlar, insanların satın alma davranışları üzerinde büyük bir etkiye sahip. Bir süre daha influencer marketing trendler arasında yer alacak gibi geliyor. Çünkü satın alma davranışını yönlendirme konusunda hayli büyük etkiye sahipler. Bu pazarlama yönteminde başarıya ulaşabilmek için ise marka, hedef kitle, influencer uyumuna ve samimi içerikler oluşturmaya dikkat edilmesi gerekiyor.
7. Müşteri Hizmetlerinde Yapay Zeka Kullanımı
Yapay zeka, uzun süredir pek çok farklı alanda kullanılsa da yakın zamanda kullanım alanları daha görünür hale geldi. Canlı sohbet botları ve sesli asistanlar, müşteri hizmetlerinde etkili bir şekilde kullanılırsa tüketici beklentilerini daha hızlı karşılayarak müşteri memnuniyetini ve alışveriş deneyimini artırabilir.
İşletmenizde uygulayabileceğiniz pazarlama trendlerinin sonuna geldik. Pazarlama trendlerini takip ederek ve uygulayarak rekabet avantajı elde edebileceğinizi unutmayın. Üstelik bu trendleri uygulayarak müşteri memnuniyetini artırabilir ve sadık müşterilere sahip olabilirsiniz.
Pazarlama ve iletişim faaliyetleri gibi pek çok farklı konularda bayilerine destek veren Seç Market ailesi hakkında bilgi almak isterseniz Neden Seç Market? sayfasını ziyaret edebilirsiniz.