Müşterilerinizi mağazaya çekmek, mağazada tutmak ve iyi bir deneyim sunmak, satışı artırmaya giden yolun en önemli adımlarını oluşturur. Ürünleriniz için mağazacılığı kullanmanın doğru yolunu bulmak çok zor bir iş gibi görünebilir. Ancak kullanacağınız bazı teknikler, mağazanızı ve tüm ürünlerinizi en etkili şekilde kurmanıza, satışlarınızı ve şirketinizin kârını artırmanıza yardımcı olacaktır.
Kapılarınızı açıp müşterilerin size gelmesini beklemek maalesef yeterli değil. Rekabeti yoğun olan perakende sektöründe tüm rakipleriniz zaten temel olarak bunu gerçekleştiriyor. Mağazacılıkta satış artırmanın yolları ise mağaza için düzen, stok yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi gibi perakende mağaza satış artırma tekniklerinden geçiyor.
Gelin, satış artırma tekniklerine birlikte göz atalım.
İçerik
- 1 Müşteri Deneyiminin İyileştirin
- 2 Müşteri Sadakat Programları Hazırlayın
- 3 Müşteri Geri Bildirimini Değerlendirin
- 4 Rakip ve Müşteri Analizi Yapın
- 5 Raf ve Mağaza Düzeninin Önemine İnanın
- 6 Haftalık veya Aylık İndirimler Planlayın
- 7 Çapraz Satış (Cross-Selling) ve İkinci Ürün Önerileri Sunun
- 8 Stok Yönetimi Yapın
- 9 Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Kullanın
Müşteri Deneyiminin İyileştirin
Mevcut müşterilerinizin mağazanızı ziyaretlerinde olumlu deneyimler yaşamaları, satışlarınızı artırmak için kritik bir öneme sahiptir. Yeni müşteriler kazanmadan önce halihazırda müşteriniz olan kişileri memnun etmeniz gerekir. Bu deneyimin iyileştirilmesi için doğru bir iletişim kurabilmek, ihtiyaç halinde hızlıca yardımcı olabilmek, hızlı ve sorunsuz bir ödeme süreci sunmak müşteri memnuniyetini artıracaktır.
Müşteri Sadakat Programları Hazırlayın
Mağazanızı düzenli ziyaret eden sadık müşteriler, işletmeniz için çok önemlidir. Bu ziyaretlerin devamlılığını sağlayabilmek için ödül ve teşvik içeren sadakat programları oluşturabilirsiniz. Sizden sık sık alışveriş yapan müşterilerinize indirim ya da ihtiyaçlarına göre özel teklifler sunabilirsiniz.
Müşteri Geri Bildirimini Değerlendirin
Perakende sektöründe müşterinin yerinin ne kadar önemli olduğu aşikar. Müşteri memnuniyeti, müşteri deneyiminin iyileştirilmesi gibi konuların yanı sıra müşterilerden gelen pozitif ya da negatif tüm geri bildirimleri de mutlaka değerlendirmeniz gerekir. Sunduğunuz ürün ya da hizmet konusunda gelen her eleştiriyi dikkate alarak çalışmalarınızı yaparsanız elbette müşterileriniz sizi tercih etmeye devam eder. En güzel pazarlama çalışması da sizden ürün-hizmet alan müşterilerinizin sizi önermesiyle gerçekleşir.
Rakip ve Müşteri Analizi Yapın
Bulunduğunuz piyasadaki yenilikleri ve rekabete açık olan değişimleri takip edin. Uygun olanları kendinize uyarlayın. Müşterilerinizin isteklerine dair analizler yapın. Müşterilerinizin en çok tükettiği ürünleri ya da önem verdiği kampanyaları tespit edebilir ve bunlara yönelik çeşitli çalışmalarda bulunabilirsiniz.
Raf ve Mağaza Düzeninin Önemine İnanın
Müşterileriniz mağazanıza girdiğinde yaşayacakları deneyimin başlangıç noktası, raf ve mağaza düzenini görmek olacaktır. Müşterinin aradığı ürünü kolayca bulması ve mağazada vakit geçirmek istemesi önemli. Mağazanın ise akılda kalıcı bir imaja sahip olması, satmak istediği öncelikli ürünleri müşterinin ilgisini çekecek şekilde konumlandırması gerekir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için “Market ve Raf Düzeni Satışları Nasıl Etkiler?” başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.
Haftalık veya Aylık İndirimler Planlayın
Ürün ya da hizmetin avantajlarını müşterilerinizle paylaşmanız gerekir. Sizin mağazanızdan alışveriş yapmak isteyen potansiyel bir müşterinin ilgisini haftalık ve aylık olarak düzenli hazırladığınız indirimlerle çekebilirsiniz. Bu indirimleri belirlemek için son kullanma tarihi yaklaşan ya da elinizden çıkarmak istediğiniz ürünler üzerinden bir analiz yapabilirsiniz. İndirimde olan ürünleri bir araya getirerek düzen oluşturursanız (kasa arkası ürün ya da kasa yakını indirim rafı gibi) satışlarınızı olumlu etkileme konusunda faydasını görebilirsiniz.
Çapraz Satış (Cross-Selling) ve İkinci Ürün Önerileri Sunun
Özellikle e-ticaret, bankacılık ve eczacılık gibi alanlarla sıkça kullanılan bu satış artırma taktiği, satın alınan ürünün yanında tamamlayıcı ürün sunmak olarak tanımlayabiliriz. Özellikle raf düzeninde birbirini tamamlayacak ürünleri yan yana koyup birlikte alındıklarında daha avantajlı olacak şekilde seçenekler sunarak bu satışı gerçekleştirebilirsiniz. Örneğin şampuanla birlikte alınacak saç kremi ya da ketçap ve mayonez ikilisini çapraz satışlarda kullanabilirsiniz. İkinci ürün önerilerinde de iki ürün birlikte satın alındığında daha uygun olacak şekilde sunmak da satışları artırma konusunda size yardımcı olabilir.
Stok Yönetimi Yapın
Müşteriniz aradığı ürünün stoğunun eksik olduğu ana denk gelirse bu durum müşteri memnuniyetini olumsuz etkileyecektir. Bunun tam tersi olan talep fazlası ürünler de stok maliyetini ve ürün kayıplarını artırır. Hem stok maliyetini aza indirmek hem de müşteri memnuniyetini devam ettirebilmek için stok yönetimi yapmak gerekir. Stok yönetimiyle birlikte depolama, tedarik ve lojistik gibi işletme maliyetleri konusunda avantajlı konuma geçebilirsiniz. Müşterinize uygun stok bulundurarak satışlarınızı artırabilirsiniz. Detaylı bilgi için “Marketçiliğe Giriş: Stok Yönetimi Nedir, Nasıl Yapılır?” başlıklı yazımızı inceleyebilirsiniz.
Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Kullanın
Kampanyaları ve ürün çeşitliliğini duyurmak; tanınırlığı ve müşteri sayısını, dolayısıyla da satışları artırmak için dijital pazarlama ve sosyal medyanın nimetlerinden yararlanmanız şart. Hedef kitlenize uygun olacak şekilde dijital kanallarınızda etkişime açık paylaşımlar yaparak çalışmalar gerçekleştirebilirsiniz.
Müşterilerinize etkili bir fiziksel mağaza deneyimi sunmak, geri bildirimleri dinlemek, pazar yerlerinde bulamayacakları samimiyeti, yardımı ve güler yüzü sağlamak satışlarınızı artırabilmek için önemli.
Eğer siz de perakende sektöründe girişimci olmak isterseniz profesyonel ürün yerleşimi, pazarlama, dijital sistem ve altyapı gibi pek çok konuda desteklerini sunan Seç Market ailesinde yerinizi alabilirsiniz. Seç Market’in rekabetçi girişimciler için hazırladığı bayilik modelini incelemek için de İş Ortaklığı El Kitabı sayfasını ziyaret edebilirsiniz.