• BAYİLİK
    • NEDEN SEÇ MARKET
    • İŞ ORTAKLIĞI EL KİTABI
    • BAYİLİK BAŞVURU FORMU
    • SIKÇA SORULAN SORULAR
  • İşini Seç
    • Parekende Dünyası
    • Girişimcilik
  • Doğru Seçim
    • Ev Ekonomisi
    • Mutfak İpuçları
  • MAĞAZALAR
  • ÜRÜN ÇEŞİTLERİ

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

What's Hot

Uzun Süre Nasıl Saklanır: Yeşillikleri Uzun Süre Muhafaza Etme Yolları

29 Temmuz 2024

Meyvelerden Dondurma Hazırlama: Pratik Tarifler

25 Temmuz 2024

İş Ortaklarından Gelen Geri Bildirimler Nasıl Değerlendirilmeli?

22 Temmuz 2024
Facebook Twitter Instagram
Seç Market BlogSeç Market Blog
  • BAYİLİK
    • NEDEN SEÇ MARKET
    • İŞ ORTAKLIĞI EL KİTABI
    • BAYİLİK BAŞVURU FORMU
    • SIKÇA SORULAN SORULAR
  • İşini Seç
    1. Parekende Dünyası
    2. Girişimcilik
    3. Tümünü gör
    İş Verimliliğinizi Nasıl Ölçersiniz?
    12 Mayıs 2024
    Zor Müşterilerle Başa Çıkmanın İpuçları
    8 Nisan 2024
    Perakende Dünyasında Tedarik Zincirinin Önemi
    14 Aralık 2023
    ABC Analizi Nedir? Perakende İçin ABC Analizi Neden Önemli?
    10 Kasım 2023
    İş Ortaklarından Gelen Geri Bildirimler Nasıl Değerlendirilmeli?
    22 Temmuz 2024
    Görünmeyen Kayıpları Keşfedin: İşinizin Maliyetini Doğru Yönetin
    19 Temmuz 2024
    Kadın Girişimciler İçin İş Fikirleri
    28 Haziran 2024
    Girişimcilere Destek: İşletme Kredisi Nedir? Nasıl Başvuru Yapılır?
    10 Nisan 2024
    İş Ortaklarından Gelen Geri Bildirimler Nasıl Değerlendirilmeli?
    22 Temmuz 2024
    Görünmeyen Kayıpları Keşfedin: İşinizin Maliyetini Doğru Yönetin
    19 Temmuz 2024
    Kadın Girişimciler İçin İş Fikirleri
    28 Haziran 2024
    İş Verimliliğinizi Nasıl Ölçersiniz?
    12 Mayıs 2024
  • Doğru Seçim
    1. Ev Ekonomisi
    2. Mutfak İpuçları
    3. Tümünü gör
    Meyvelerden Dondurma Hazırlama: Pratik Tarifler
    25 Temmuz 2024
    Bahar Temizliği İçin Nereden Başlamalı?
    25 Haziran 2024
    Yaz Tatilinde Çiçekleri Unutmayın: Evde “Self Watering” Yapma Fikirleri
    6 Mayıs 2024
    Babalar Günü İçin Kendin Yap Hediye Fikirleri
    4 Mayıs 2024
    Uzun Süre Nasıl Saklanır: Yeşillikleri Uzun Süre Muhafaza Etme Yolları
    29 Temmuz 2024
    Evde Deneyebileceğiniz Soğuk İçecek Tarifleri
    27 Haziran 2024
    Dünya Çikolata Günü’nü Evde Kutluyoruz: Ev Yapımı Çikolata Tarifi
    8 Mayıs 2024
    Dünya Arı Günü’ne Özel Tarifler: Arıların Hediyesi Bal ile Yapılan Yemekler
    30 Nisan 2024
    Uzun Süre Nasıl Saklanır: Yeşillikleri Uzun Süre Muhafaza Etme Yolları
    29 Temmuz 2024
    Meyvelerden Dondurma Hazırlama: Pratik Tarifler
    25 Temmuz 2024
    Evde Deneyebileceğiniz Soğuk İçecek Tarifleri
    27 Haziran 2024
    Bahar Temizliği İçin Nereden Başlamalı?
    25 Haziran 2024
  • MAĞAZALAR
  • ÜRÜN ÇEŞİTLERİ
Facebook Twitter Instagram YouTube
Seç Market BlogSeç Market Blog
Seçmarket Blog » İşini Seç » Parekende Dünyası » Perakende Mağazacılıkta Satış Artırma Teknikleri
Parekende Dünyası 15 Ağustos 2023

Perakende Mağazacılıkta Satış Artırma Teknikleri

Paylaş
Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Pinterest E-posta

Müşterilerinizi mağazaya çekmek, mağazada tutmak ve iyi bir deneyim sunmak, satışı artırmaya giden yolun en önemli adımlarını oluşturur. ​​Ürünleriniz için mağazacılığı kullanmanın doğru yolunu bulmak çok zor bir iş gibi görünebilir. Ancak kullanacağınız bazı teknikler, mağazanızı ve tüm ürünlerinizi en etkili şekilde kurmanıza, satışlarınızı ve şirketinizin kârını artırmanıza yardımcı olacaktır.

Kapılarınızı açıp müşterilerin size gelmesini beklemek maalesef yeterli değil. Rekabeti yoğun olan perakende sektöründe tüm rakipleriniz zaten temel olarak bunu gerçekleştiriyor. Mağazacılıkta satış artırmanın yolları ise mağaza için düzen, stok yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi gibi perakende mağaza satış artırma tekniklerinden geçiyor. 

Gelin, satış artırma tekniklerine birlikte göz atalım.

İçerik

  • 1 Müşteri Deneyiminin İyileştirin
  • 2 Müşteri Sadakat Programları Hazırlayın
  • 3 Müşteri Geri Bildirimini Değerlendirin
  • 4 Rakip ve Müşteri Analizi Yapın
  • 5 Raf ve Mağaza Düzeninin Önemine İnanın
  • 6 Haftalık veya Aylık İndirimler Planlayın
  • 7 Çapraz Satış (Cross-Selling) ve İkinci Ürün Önerileri Sunun
  • 8 Stok Yönetimi Yapın
  • 9 Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Kullanın

Müşteri Deneyiminin İyileştirin

Mevcut müşterilerinizin mağazanızı ziyaretlerinde olumlu deneyimler yaşamaları, satışlarınızı artırmak için kritik bir öneme sahiptir. Yeni müşteriler kazanmadan önce halihazırda müşteriniz olan kişileri memnun etmeniz gerekir. Bu deneyimin iyileştirilmesi için doğru bir iletişim kurabilmek, ihtiyaç halinde hızlıca yardımcı olabilmek, hızlı ve sorunsuz bir ödeme süreci sunmak müşteri memnuniyetini artıracaktır.

Müşteri Sadakat Programları Hazırlayın

Mağazanızı düzenli ziyaret eden sadık müşteriler, işletmeniz için çok önemlidir. Bu ziyaretlerin devamlılığını sağlayabilmek için ödül ve teşvik içeren sadakat programları oluşturabilirsiniz. Sizden sık sık alışveriş yapan müşterilerinize indirim ya da ihtiyaçlarına göre özel teklifler sunabilirsiniz.

Müşteri Geri Bildirimini Değerlendirin

Perakende sektöründe müşterinin yerinin ne kadar önemli olduğu aşikar. Müşteri memnuniyeti, müşteri deneyiminin iyileştirilmesi gibi konuların yanı sıra müşterilerden gelen pozitif ya da negatif tüm geri bildirimleri de mutlaka değerlendirmeniz gerekir. Sunduğunuz ürün ya da hizmet konusunda gelen her eleştiriyi dikkate alarak çalışmalarınızı yaparsanız elbette müşterileriniz sizi tercih etmeye devam eder. En güzel pazarlama çalışması da sizden ürün-hizmet alan müşterilerinizin sizi önermesiyle gerçekleşir.

Rakip ve Müşteri Analizi Yapın

Bulunduğunuz piyasadaki yenilikleri ve rekabete açık olan değişimleri takip edin. Uygun olanları kendinize uyarlayın. Müşterilerinizin isteklerine dair analizler yapın. Müşterilerinizin en çok tükettiği ürünleri ya da önem verdiği kampanyaları tespit edebilir ve bunlara yönelik çeşitli çalışmalarda bulunabilirsiniz.

Raf ve Mağaza Düzeninin Önemine İnanın

Müşterileriniz mağazanıza girdiğinde yaşayacakları deneyimin başlangıç noktası, raf ve mağaza düzenini görmek olacaktır. Müşterinin aradığı ürünü kolayca bulması ve mağazada vakit geçirmek istemesi önemli. Mağazanın ise akılda kalıcı bir imaja sahip olması, satmak istediği öncelikli ürünleri müşterinin ilgisini çekecek şekilde konumlandırması gerekir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için “Market ve Raf Düzeni Satışları Nasıl Etkiler?” başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.

Haftalık veya Aylık İndirimler Planlayın

Ürün ya da hizmetin avantajlarını müşterilerinizle paylaşmanız gerekir. Sizin mağazanızdan alışveriş yapmak isteyen potansiyel bir müşterinin ilgisini haftalık ve aylık olarak düzenli hazırladığınız indirimlerle çekebilirsiniz. Bu indirimleri belirlemek için son kullanma tarihi yaklaşan ya da elinizden çıkarmak istediğiniz ürünler üzerinden bir analiz yapabilirsiniz. İndirimde olan ürünleri bir araya getirerek düzen oluşturursanız (kasa arkası ürün ya da kasa yakını indirim rafı gibi) satışlarınızı olumlu etkileme konusunda faydasını görebilirsiniz.

Çapraz Satış (Cross-Selling) ve İkinci Ürün Önerileri Sunun

Özellikle e-ticaret, bankacılık ve eczacılık gibi alanlarla sıkça kullanılan bu satış artırma taktiği, satın alınan ürünün yanında tamamlayıcı ürün sunmak olarak tanımlayabiliriz. Özellikle raf düzeninde birbirini tamamlayacak ürünleri yan yana koyup birlikte alındıklarında daha avantajlı olacak şekilde seçenekler sunarak bu satışı gerçekleştirebilirsiniz. Örneğin şampuanla birlikte alınacak saç kremi ya da ketçap ve mayonez ikilisini çapraz satışlarda kullanabilirsiniz. İkinci ürün önerilerinde de iki ürün birlikte satın alındığında daha uygun olacak şekilde sunmak da satışları artırma konusunda size yardımcı olabilir.

Stok Yönetimi Yapın

Müşteriniz aradığı ürünün stoğunun eksik olduğu ana denk gelirse bu durum müşteri memnuniyetini olumsuz etkileyecektir. Bunun tam tersi olan talep fazlası ürünler de stok maliyetini ve ürün kayıplarını artırır. Hem stok maliyetini aza indirmek hem de müşteri memnuniyetini devam ettirebilmek için stok yönetimi yapmak gerekir. Stok yönetimiyle birlikte depolama, tedarik ve lojistik gibi işletme maliyetleri konusunda avantajlı konuma geçebilirsiniz. Müşterinize uygun stok bulundurarak satışlarınızı artırabilirsiniz. Detaylı bilgi için “Marketçiliğe Giriş: Stok Yönetimi Nedir, Nasıl Yapılır?” başlıklı yazımızı inceleyebilirsiniz.

Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Kullanın

Kampanyaları ve ürün çeşitliliğini duyurmak; tanınırlığı ve müşteri sayısını, dolayısıyla da satışları artırmak için dijital pazarlama ve sosyal medyanın nimetlerinden yararlanmanız şart. Hedef kitlenize uygun olacak şekilde dijital kanallarınızda etkişime açık paylaşımlar yaparak çalışmalar gerçekleştirebilirsiniz. 

Müşterilerinize etkili bir fiziksel mağaza deneyimi sunmak, geri bildirimleri dinlemek, pazar yerlerinde bulamayacakları samimiyeti, yardımı ve güler yüzü sağlamak satışlarınızı artırabilmek için önemli. 

Eğer siz de perakende sektöründe girişimci olmak isterseniz profesyonel ürün yerleşimi, pazarlama, dijital sistem ve altyapı gibi pek çok konuda desteklerini sunan Seç Market ailesinde yerinizi alabilirsiniz. Seç Market’in rekabetçi girişimciler için hazırladığı bayilik modelini incelemek için de İş Ortaklığı El Kitabı sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

 

Paylaş Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp E-posta

İlgili Yazılar

İş Verimliliğinizi Nasıl Ölçersiniz?
12 Mayıs 2024
Zor Müşterilerle Başa Çıkmanın İpuçları
8 Nisan 2024
Perakende Dünyasında Tedarik Zincirinin Önemi
14 Aralık 2023
ABC Analizi Nedir? Perakende İçin ABC Analizi Neden Önemli?
10 Kasım 2023
Kriz Yönetimi Nedir? Nasıl Yapılır?
8 Ekim 2023
Envanter Yönetimi Nedir? Perakende Sektöründe Envanter Yönetimi Nasıl Yapılır?
5 Ekim 2023
Sosyal Medya
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
Öne Çıkan Yazılar

Uzun Süre Nasıl Saklanır: Yeşillikleri Uzun Süre Muhafaza Etme Yolları

Yeşillikler, sağlıklı beslenmenin vazgeçilmez bir parçası. Ancak taze yeşillikleri uzun süre saklamak bazen zor olabiliyor.…

Meyvelerden Dondurma Hazırlama: Pratik Tarifler

25 Temmuz 2024

İş Ortaklarından Gelen Geri Bildirimler Nasıl Değerlendirilmeli?

22 Temmuz 2024

Görünmeyen Kayıpları Keşfedin: İşinizin Maliyetini Doğru Yönetin

19 Temmuz 2024
Seçmarket Bayilik Başvurusu
Facebook Twitter Instagram Pinterest
  • Anasayfa
  • KVKK
  • HAKKIMIZDA
  • İLETİŞİM
Tüm Hakkı Saklıdır. © 2025 Seç Market. Düzenleme: ROIPUBLIC.

Yukarıya yazın ve aramak için Enter tuşuna basın. İptal etmek için Esc tuşuna basın.