Kendinizi bir mağaza müşterisi olarak hayal edin. Ürünü satın alacağınız yerle ilgili nasıl beklentileriniz olur? Müşterilerin mağazada vakit geçirmesini sağlamak ve dolayısıyla satışlarınızı artırmak için bu duruma biraz müşteri gözünden bakmak, satış stratejinizi oluştururken size yardımcı olabilir.
Elbette iyi hizmet, güler yüz ve müşteriyi düşünerek oluşturduğunuz çoğu şey satışınızı artırmak adına atacağınız güzel adımları oluşturur. “Müşterileri mağazada tutmak için ne yapmak gerekir?” sorusu ise pazarlamanın önemli çalışma alanlarından bir tanesidir. Bu alan için de başarısı kanıtlanmış teknikler geliştirilir. Piyasanın rekabetçi şartlarına uyum sağlayabilmek için bu tekniklerden faydalanmak gerekir.
Gelin, biraz bu tekniklerden bahsedelim.
İçerik
- 1 Mağazada Satış Artırma Teknikleri Nelerdir?
- 1.1 Hedef Kitlenize Uygun Ürünler Seçin
- 1.2 Mevcut Müşterilerinize Odaklanın
- 1.3 Piyasayı ve Rakiplerinizi İnceleyin
- 1.4 Ürün veya Hizmet Sunumunu Markaya Uygun Olarak Kişiselleştirin
- 1.5 Müşteriler İçin Etkili Mağaza İçi Deneyimi Oluşturun
- 1.6 Satış Artırmak İçin Kampanya Düzenleyin
- 1.7 Müşterilerle Birebir İletişime Geçin
- 2 Satış Elemanları Mağazada Bulunan Müşterilere Nasıl Davranmalı?
Mağazada Satış Artırma Teknikleri Nelerdir?
Mağazanızı ziyaret eden müşterilerin satın alma davranışını etkilemek adına izlenmesi gereken ve uygulanışı mağazadan mağazaya göre değişen çeşitli pazarlama teknikleri bulunur. Market ve Raf Düzeni Satışları Nasıl Etkiler? yazımızda market ve raf düzeninin satışlara olan katkısından detaylıca bahsetmiştik.
Şimdi, sıra geldi mağazada satış artırma tekniklerinin diğer adımlarından bahsetmeye:
Hedef Kitlenize Uygun Ürünler Seçin
Hedef kitlenizi belirlemek, pazarlama stratejinizi oluşturabilmek ve müşterilerinizin mağazanızda vakit geçirebilmesini sağlamak için atacağınız önemli bir adımdır. Ürün-pazar uyumunuza mutlaka bakın. Hedef kitlenizin ihtiyaç ve beklentilerini göz önünde bulundurarak şatış yapmanız, işletmenize mutlaka başarı getirecektir.
Mevcut Müşterilerinize Odaklanın
Yeni müşteri kazanmak elbette perakende piyasasında önemlidir. Ancak mevcut müşterilerinizi kaybetmemek, yeni müşteri kazanmaktan önce gelir.
Piyasayı ve Rakiplerinizi İnceleyin
Rekabetçi bir piyasada olduğunuzu unutmayın. Her zaman piyasayı ve rakiplerinizi inceleyerek güncel kalmaya çalışın. Canlı olan her şey zamanla değişir ve gelişir. Gelişime açık olun.
Ürün veya Hizmet Sunumunu Markaya Uygun Olarak Kişiselleştirin
İşletmenizin büyüklüğü ne olursa olsun marka kimliğinize göre hizmet veya ürün sunumunu kişiselleştirmeniz, sizi diğer markaların yanında ayrı bir konumlandırma sağlayacaktır. Bu şekilde müşterinizin gözünde de kaliteli, uygun ya da samimi gibi kulvarlarda yer almak tercih sebebi olmanızı sağlayacaktır.
Müşteriler İçin Etkili Mağaza İçi Deneyimi Oluşturun
Müşterilerinizin mağazada kalmaları, vakit geçirmeleri ve ürün satın almaları için etkili mağaza içi deneyimler oluşturmanız gerekir. Mağazanızın kokusu, düzeni, yönlendirme tabelaları ve raflarda bulunan ürünlerin yeri, bu deneyimi tasarlamanıza yardımcı olur. Konuyla ilgili detaylı bilgi almak için Market ve Raf Düzeni Satışları Nasıl Etkiler? yazımızı inceleyebilirsiniz.
Satış Artırmak İçin Kampanya Düzenleyin
Satılmayan ya da son kullanma tarihi yaklaşan ürünleriniz için indirim kampanyaları yapabilirsiniz. Bu sayede hem ürünlerinizi elden çıkarmış olursunuz hem de zararı minimuma indirirsiniz.
Müşterilerle Birebir İletişime Geçin
Pazarlama stratejileri ve satış artırma teknikleri, müşteri ile iyi bir ilişki kuramadığınız takdirde işe yaramayabilir. Müşterinizle samimi, güvenilir, bire bir ilişki kurabilmeniz işletmenizin varlığı için oldukça önemlidir.
Bu adımları uygulayarak müşterilerinizi mağazada tutabilir, müşteri dönüşüm oranınızı ve market cironuzu artırabilir.
Satış Elemanları Mağazada Bulunan Müşterilere Nasıl Davranmalı?
Perakende sektöründe rekabet her zaman mevcut. Müşterilerin isteklerini karşılayabilmek bu kıyasıya yarışta çok kıymetli. Tek seferlik iyi bir satın alma deneyimi ise aradaki ilişkiyi sürdürülebilir kılmaya çoğu zaman yetmeyebilir. Gelen her müşteriye her seferinde aynı şekilde özveriyle davranmak ve onlara değer verildiğini hissettirmek, müşteri sadakatini kazanma konusunda fayda sağlayacaktır. Bir satış elemanı olarak müşterilerinizi mutlu etmek onlarla etkili bir iletişim kurmalısınız.
Gelen Müşterilere Gülümseyin
Mağazanıza giren müşterilere sıcak bir karşılama yapabilmek adına onlara gülümseyin. Bir gülümseme, “Merhaba” veya “Hoş geldiniz” gibi sıcak karşılama sözcükleri kullanmasanız bile müşterilerinizi mutlu edecektir. Ürün satmadan önce bağ kurabilmek bir gülümsemeyle başlayacak ve bu da müşteri kazanmak için kıymetli bir adım olacaktır.
Müşterinizin İhtiyacını Sorun
Mağazanızı ziyaret eden müşteriyi rahat ettirmeye çalışın. İhtiyacı olan şeyi sorarak onlara yönlendirmelerde bulunabilirsiniz. Yardıma ihtiyaçları olup olmadığını sorarak işe başlayabilirsiniz.
Merak Etmedikleri Konular Hakkında Önerilerde Bulunmayın
Müşterileriniz mağazanıza ihtiyaç listeleriyle gelecektir. İstedikleri ürünleri alıp gitmek isteyen müşterilerinizi rahat ettirmek ve yardımcı olabilmek elbette çok değerli. Ancak ilginlenmedikleri konularla ilgili yorum ya da öneri konusunda ısrarcı olmak müşterinizi rahatsız hissettirebilir.
Olumsuz Yanıt Alırsanız Anlayışla Karşılayın
Yardım teklif ettiğinizde olumsuz cevap alabilirsiniz. Niyetiniz müşteri deneyimini iyileştirmek üzerine olsa da anlayışlı olun. “Tamam” ya da “Peki” gibi kısa yanıtlar yerine “Sizi anlıyorum, yardıma ihtiyacınız olursa buradayım.” gibi rahat hissettirecek cevaplar verebilirsiniz.
Geri Bildirim İsteyin
İlk ağızdan geri bildirim almak mağazanızın başarısı için çok önemli. Bu nedenle müşterinizle karşılıklı iletişim kurabildiğiniz zamanları iyi değerlendirmelisiniz. Ayrıca bu şekilde sizden bir hizmet alan kişinin fikrinin sizin için önemli olduğunu gösterebilirsiniz. Tabii bu olumlu ve olumsuz geri dönüşleri dikkate almanız gerekir. Olumsuz geri dönüşte bulunan müşterinizin deneyimini iyileştirmek için herhangi bir adım atmamanız müşteri kaybetmenize sebep olabilir.
Müşterilerinize başarılı bir mağaza içi deneyim sunmak, online alışverişlerde bulamayacakları samimiyeti, yardımı ve güler yüzü sağlamak başarınız için önemli. Sürdürülebilir kazanç hedefleyen bir girişimciyseniz profesyonel ürün yerleşimi, ekip, dijital sistem ve altyapı gibi pek çok konuda desteklerini sunan Seç Market ailesinde yerinizi alabilirsiniz. Seç Market’in rekabetçi girişimciler için hazırladığı bayilik modelini incelemek için de İş Ortaklığı El Kitabı sayfasını ziyaret edebilirsiniz.