• BAYİLİK
    • NEDEN SEÇ MARKET
    • İŞ ORTAKLIĞI EL KİTABI
    • BAYİLİK BAŞVURU FORMU
    • SIKÇA SORULAN SORULAR
  • İşini Seç
    • Parekende Dünyası
    • Girişimcilik
  • Doğru Seçim
    • Ev Ekonomisi
    • Mutfak İpuçları
  • MAĞAZALAR
  • ÜRÜN ÇEŞİTLERİ

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

What's Hot

Uzun Süre Nasıl Saklanır: Yeşillikleri Uzun Süre Muhafaza Etme Yolları

29 Temmuz 2024

Meyvelerden Dondurma Hazırlama: Pratik Tarifler

25 Temmuz 2024

İş Ortaklarından Gelen Geri Bildirimler Nasıl Değerlendirilmeli?

22 Temmuz 2024
Facebook Twitter Instagram
Seç Market BlogSeç Market Blog
  • BAYİLİK
    • NEDEN SEÇ MARKET
    • İŞ ORTAKLIĞI EL KİTABI
    • BAYİLİK BAŞVURU FORMU
    • SIKÇA SORULAN SORULAR
  • İşini Seç
    1. Parekende Dünyası
    2. Girişimcilik
    3. Tümünü gör
    İş Verimliliğinizi Nasıl Ölçersiniz?
    12 Mayıs 2024
    Zor Müşterilerle Başa Çıkmanın İpuçları
    8 Nisan 2024
    Perakende Dünyasında Tedarik Zincirinin Önemi
    14 Aralık 2023
    ABC Analizi Nedir? Perakende İçin ABC Analizi Neden Önemli?
    10 Kasım 2023
    İş Ortaklarından Gelen Geri Bildirimler Nasıl Değerlendirilmeli?
    22 Temmuz 2024
    Görünmeyen Kayıpları Keşfedin: İşinizin Maliyetini Doğru Yönetin
    19 Temmuz 2024
    Kadın Girişimciler İçin İş Fikirleri
    28 Haziran 2024
    Girişimcilere Destek: İşletme Kredisi Nedir? Nasıl Başvuru Yapılır?
    10 Nisan 2024
    İş Ortaklarından Gelen Geri Bildirimler Nasıl Değerlendirilmeli?
    22 Temmuz 2024
    Görünmeyen Kayıpları Keşfedin: İşinizin Maliyetini Doğru Yönetin
    19 Temmuz 2024
    Kadın Girişimciler İçin İş Fikirleri
    28 Haziran 2024
    İş Verimliliğinizi Nasıl Ölçersiniz?
    12 Mayıs 2024
  • Doğru Seçim
    1. Ev Ekonomisi
    2. Mutfak İpuçları
    3. Tümünü gör
    Meyvelerden Dondurma Hazırlama: Pratik Tarifler
    25 Temmuz 2024
    Bahar Temizliği İçin Nereden Başlamalı?
    25 Haziran 2024
    Yaz Tatilinde Çiçekleri Unutmayın: Evde “Self Watering” Yapma Fikirleri
    6 Mayıs 2024
    Babalar Günü İçin Kendin Yap Hediye Fikirleri
    4 Mayıs 2024
    Uzun Süre Nasıl Saklanır: Yeşillikleri Uzun Süre Muhafaza Etme Yolları
    29 Temmuz 2024
    Evde Deneyebileceğiniz Soğuk İçecek Tarifleri
    27 Haziran 2024
    Dünya Çikolata Günü’nü Evde Kutluyoruz: Ev Yapımı Çikolata Tarifi
    8 Mayıs 2024
    Dünya Arı Günü’ne Özel Tarifler: Arıların Hediyesi Bal ile Yapılan Yemekler
    30 Nisan 2024
    Uzun Süre Nasıl Saklanır: Yeşillikleri Uzun Süre Muhafaza Etme Yolları
    29 Temmuz 2024
    Meyvelerden Dondurma Hazırlama: Pratik Tarifler
    25 Temmuz 2024
    Evde Deneyebileceğiniz Soğuk İçecek Tarifleri
    27 Haziran 2024
    Bahar Temizliği İçin Nereden Başlamalı?
    25 Haziran 2024
  • MAĞAZALAR
  • ÜRÜN ÇEŞİTLERİ
Facebook Twitter Instagram YouTube
Seç Market BlogSeç Market Blog
Seçmarket Blog » İşini Seç » Parekende Dünyası » Mağazacılıkta Müşteri Memnuniyeti Yaratmanın 7 Yolu
Parekende Dünyası 8 Nisan 2023

Mağazacılıkta Müşteri Memnuniyeti Yaratmanın 7 Yolu

mağazacılıkta müşteri memnuniyeti
Paylaş
Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Pinterest E-posta

Perakende sektöründe en önemli noktalardan biri, müşterinin yaşadığı deneyimden mutlu olmasını ve markaya sadık kalmasını sağlamak. Daha önce “Müşterileri Nasıl Mağazada Tutabiliriz?” yazımızda aslında bu konuya biraz değinmiştik. Bu memnuniyeti yaratmak, müşteri deneyimi için hayli önemli. Bir diğer önemli olan şey ise memnuniyeti sürdürülebilir kılmak. 

Müşterinin beklentisini bilmek, müşteri deneyimine önem vermek, müşteri kaybını önlemek, müşteriyi elinde tutmak ve yeni müşteri kazanabilmek, mağazacılıkta başarı elde edebilmek için gerekli. Gelin, “Müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır?” sorusunun cevaplarına göz atalım. 

İçerik

  • 1 Müşteri İhtiyaçlarını Anlamak ve Karşılamak 
  • 2 Mağazada Temizlik ve Düzeni Sağlamak 
  • 3 Eğitimli ve Güleryüzlü Personel ile Hizmet Etmek
  • 4 Hızlı ve Etkin Hizmet Sunmak 
  • 5 Farklılıklar Yaratmak ve Öne Çıkmak 
  • 6 İndirimler ve Kampanyalar Yapmak
  • 7 Ürün Kalitesi ve Garanti Sunmak

Müşteri İhtiyaçlarını Anlamak ve Karşılamak 

Müşterilerinizin ihtiyaçlarını anlamak için geri bildirimleri dikkate almak gerekir. Geri bildirim aldığınızda hizmetleri buna göre geliştirmek ve karşılamak, rekabetin yüksek olduğu perakendecilik sektöründe yeni müşterileri kazanmak için çok önemlidir. Müşteriniz herhangi bir sorunla karşılaştığında bu sorunu tekrarlanmamak üzere ortadan kaldıracak çözümler bulmanız memnuniyet yaratmanızı sağlar.

Mağazada Temizlik ve Düzeni Sağlamak 

mağazada temizlik ve düzen

Herhangi bir markete girdiğinizi düşünün. Düzensiz raflar, yönlendirmesiz alanlar ve temiz görünmeyen bir ortamla karşılaşırsanız ne yaparsınız? Muhtemelen aradığınızı bulma konusunda zorlanır ve temiz görünmediği için de girdiğiniz mağazadan herhangi bir şey satın almadan çıkmak isterseniz. Daha önce hazırladığımız  “Market ve Raf Düzeni Satışları Nasıl Etkiler?” yazımızda market ve raf düzeninin nasıl olması gerektiğinden, mağaza tasarımından ve satışlara olan etkisinden bahsetmiştik. Detaylı bilgi almak ve hayata geçirmek için yazımızı inceleyebilirsiniz. 

Eğitimli ve Güleryüzlü Personel ile Hizmet Etmek

eğitimli ve güleryüzlü personel

Mağazanızı ziyaret eden müşterilerle bağ kurabilmek, memnuniyeti sağlamak için atılacak en önemli adımlarından biri. Pazarlama kampanyaları uygulasanız da müşteri iletişimi konusunda eğitimli ve güleryüzlü bir personeliniz yoksa işler biraz zorlaşabilir. Mağazanızı ziyaret eden müşterinizin yaptığı alışverişi tekrarlaması için nasıl karşılandığı ve nasıl uğurlandığı çok önemli. 

Hızlı ve Etkin Hizmet Sunmak 

Uzun beklemeler ve istenilen hizmeti alamamak müşterinizi küstürebilir. Yapılacak işlem uzun sürecek olsa bile öncesinden müşterinize bilgi vermek ve önerilerde bulunmak yani sorunun değil, çözümün bir parçası olmak sizi her zaman bir adım öne taşır. Tabii çözüm olarak önerdiğiniz seçeneklerin de müşterinin işine yaraması gerekir. Etkin bir hizmet sunabilmek için müşterinizin satın alma deneyiminin sorunsuz geçmesini sağlamanızı öneririz. 

Farklılıklar Yaratmak ve Öne Çıkmak 

Farklı olup öne çıkmak için rakip analizi yapmanız gerekir. Perakende sektöründe olup müşteriyle direkt iletişime geçen rakipleriniz neler yapıyor, kontrol edin. Satılan ürünlerin kalite kontrolüne dikkat etmek, ​​geniş ürün yelpazesi sunmak ve pazarlama stratejisi yapmak da müşteri memnuniyeti sağlayacaktır. 

İndirimler ve Kampanyalar Yapmak

Farklı ürünler için çeşitli kampanyalar düzenleyip aylık insert çalışmaları ile duyurmak, müşteri memnuniyetini sağlayabilmek adına etkin bir yöntem. İndirim kampanyaları için son kullanma tarihi yaklaşan ürünlerinizi değerlendirebilirsiniz. Bu sayede hem ürünlerinizi elden çıkarabilir hem de müşteriniz için indirimli alışveriş sağlayabilirsiniz. Ayrıca sadakat programları düzenleyerek mağaza müşterilerinize çeşitli puan ve indirimler verebilirsiniz. 

Ürün Kalitesi ve Garanti Sunmak

ürün kalitesi ve garanti sunma

Memnuniyet sağlanabilmesi için müşterinizle aranızda mutlaka bir güven ilişkisi kurmanız gerekir. Mağazanızı ziyaret eden müşteriniz kalitesiz ürünlerle karşılaşır ve para iadesi gibi garanti verip güvende hissettiren uygulamalardan mahrum kalırsa alışveriş deneyimi maalesef olumsuz sonuçlanır. Kötü alışveriş deneyimi yaşayan müşterinin mağazayı tekrar ziyaret etmesi ise hayli zordur. 

Ürünlerinizi kalitesine güvendiğiniz yerlerden tercih etmeniz ve kalitesine önce sizin güvenmeniz gerekir. Bir sorunla karşılaştığında müşterinizin yanında olduğunu hissettirmeniz de alışveriş deneyimini bir üst seviyeye taşıyacaktır.

Küçük bir dükkanınız varsa ya da girişimci olmak istiyorsanız rekabetçi perakendecilik sektöründe öne çıkmak ve müşteri memnuniyeti sağlamak için yüz güldüren fiyatları, kaliteli ürün seçenekleri ile Seç Market’in sunduğu avantajları değerlendirebilirsiniz. 

 

Paylaş Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp E-posta

İlgili Yazılar

İş Verimliliğinizi Nasıl Ölçersiniz?
12 Mayıs 2024
Zor Müşterilerle Başa Çıkmanın İpuçları
8 Nisan 2024
Perakende Dünyasında Tedarik Zincirinin Önemi
14 Aralık 2023
ABC Analizi Nedir? Perakende İçin ABC Analizi Neden Önemli?
10 Kasım 2023
Kriz Yönetimi Nedir? Nasıl Yapılır?
8 Ekim 2023
Envanter Yönetimi Nedir? Perakende Sektöründe Envanter Yönetimi Nasıl Yapılır?
5 Ekim 2023
Sosyal Medya
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
Öne Çıkan Yazılar

Uzun Süre Nasıl Saklanır: Yeşillikleri Uzun Süre Muhafaza Etme Yolları

Yeşillikler, sağlıklı beslenmenin vazgeçilmez bir parçası. Ancak taze yeşillikleri uzun süre saklamak bazen zor olabiliyor.…

Meyvelerden Dondurma Hazırlama: Pratik Tarifler

25 Temmuz 2024

İş Ortaklarından Gelen Geri Bildirimler Nasıl Değerlendirilmeli?

22 Temmuz 2024

Görünmeyen Kayıpları Keşfedin: İşinizin Maliyetini Doğru Yönetin

19 Temmuz 2024
Seçmarket Bayilik Başvurusu
Facebook Twitter Instagram Pinterest
  • Anasayfa
  • KVKK
  • HAKKIMIZDA
  • İLETİŞİM
Tüm Hakkı Saklıdır. © 2025 Seç Market. Düzenleme: ROIPUBLIC.

Yukarıya yazın ve aramak için Enter tuşuna basın. İptal etmek için Esc tuşuna basın.