Perakende sektöründe en önemli noktalardan biri, müşterinin yaşadığı deneyimden mutlu olmasını ve markaya sadık kalmasını sağlamak. Daha önce “Müşterileri Nasıl Mağazada Tutabiliriz?” yazımızda aslında bu konuya biraz değinmiştik. Bu memnuniyeti yaratmak, müşteri deneyimi için hayli önemli. Bir diğer önemli olan şey ise memnuniyeti sürdürülebilir kılmak.
Müşterinin beklentisini bilmek, müşteri deneyimine önem vermek, müşteri kaybını önlemek, müşteriyi elinde tutmak ve yeni müşteri kazanabilmek, mağazacılıkta başarı elde edebilmek için gerekli. Gelin, “Müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır?” sorusunun cevaplarına göz atalım.
İçerik
Müşteri İhtiyaçlarını Anlamak ve Karşılamak
Müşterilerinizin ihtiyaçlarını anlamak için geri bildirimleri dikkate almak gerekir. Geri bildirim aldığınızda hizmetleri buna göre geliştirmek ve karşılamak, rekabetin yüksek olduğu perakendecilik sektöründe yeni müşterileri kazanmak için çok önemlidir. Müşteriniz herhangi bir sorunla karşılaştığında bu sorunu tekrarlanmamak üzere ortadan kaldıracak çözümler bulmanız memnuniyet yaratmanızı sağlar.
Mağazada Temizlik ve Düzeni Sağlamak
Herhangi bir markete girdiğinizi düşünün. Düzensiz raflar, yönlendirmesiz alanlar ve temiz görünmeyen bir ortamla karşılaşırsanız ne yaparsınız? Muhtemelen aradığınızı bulma konusunda zorlanır ve temiz görünmediği için de girdiğiniz mağazadan herhangi bir şey satın almadan çıkmak isterseniz. Daha önce hazırladığımız “Market ve Raf Düzeni Satışları Nasıl Etkiler?” yazımızda market ve raf düzeninin nasıl olması gerektiğinden, mağaza tasarımından ve satışlara olan etkisinden bahsetmiştik. Detaylı bilgi almak ve hayata geçirmek için yazımızı inceleyebilirsiniz.
Eğitimli ve Güleryüzlü Personel ile Hizmet Etmek
Mağazanızı ziyaret eden müşterilerle bağ kurabilmek, memnuniyeti sağlamak için atılacak en önemli adımlarından biri. Pazarlama kampanyaları uygulasanız da müşteri iletişimi konusunda eğitimli ve güleryüzlü bir personeliniz yoksa işler biraz zorlaşabilir. Mağazanızı ziyaret eden müşterinizin yaptığı alışverişi tekrarlaması için nasıl karşılandığı ve nasıl uğurlandığı çok önemli.
Hızlı ve Etkin Hizmet Sunmak
Uzun beklemeler ve istenilen hizmeti alamamak müşterinizi küstürebilir. Yapılacak işlem uzun sürecek olsa bile öncesinden müşterinize bilgi vermek ve önerilerde bulunmak yani sorunun değil, çözümün bir parçası olmak sizi her zaman bir adım öne taşır. Tabii çözüm olarak önerdiğiniz seçeneklerin de müşterinin işine yaraması gerekir. Etkin bir hizmet sunabilmek için müşterinizin satın alma deneyiminin sorunsuz geçmesini sağlamanızı öneririz.
Farklılıklar Yaratmak ve Öne Çıkmak
Farklı olup öne çıkmak için rakip analizi yapmanız gerekir. Perakende sektöründe olup müşteriyle direkt iletişime geçen rakipleriniz neler yapıyor, kontrol edin. Satılan ürünlerin kalite kontrolüne dikkat etmek, geniş ürün yelpazesi sunmak ve pazarlama stratejisi yapmak da müşteri memnuniyeti sağlayacaktır.
İndirimler ve Kampanyalar Yapmak
Farklı ürünler için çeşitli kampanyalar düzenleyip aylık insert çalışmaları ile duyurmak, müşteri memnuniyetini sağlayabilmek adına etkin bir yöntem. İndirim kampanyaları için son kullanma tarihi yaklaşan ürünlerinizi değerlendirebilirsiniz. Bu sayede hem ürünlerinizi elden çıkarabilir hem de müşteriniz için indirimli alışveriş sağlayabilirsiniz. Ayrıca sadakat programları düzenleyerek mağaza müşterilerinize çeşitli puan ve indirimler verebilirsiniz.
Ürün Kalitesi ve Garanti Sunmak
Memnuniyet sağlanabilmesi için müşterinizle aranızda mutlaka bir güven ilişkisi kurmanız gerekir. Mağazanızı ziyaret eden müşteriniz kalitesiz ürünlerle karşılaşır ve para iadesi gibi garanti verip güvende hissettiren uygulamalardan mahrum kalırsa alışveriş deneyimi maalesef olumsuz sonuçlanır. Kötü alışveriş deneyimi yaşayan müşterinin mağazayı tekrar ziyaret etmesi ise hayli zordur.
Ürünlerinizi kalitesine güvendiğiniz yerlerden tercih etmeniz ve kalitesine önce sizin güvenmeniz gerekir. Bir sorunla karşılaştığında müşterinizin yanında olduğunu hissettirmeniz de alışveriş deneyimini bir üst seviyeye taşıyacaktır.
Küçük bir dükkanınız varsa ya da girişimci olmak istiyorsanız rekabetçi perakendecilik sektöründe öne çıkmak ve müşteri memnuniyeti sağlamak için yüz güldüren fiyatları, kaliteli ürün seçenekleri ile Seç Market’in sunduğu avantajları değerlendirebilirsiniz.