• BAYİLİK
    • NEDEN SEÇ MARKET
    • İŞ ORTAKLIĞI EL KİTABI
    • BAYİLİK BAŞVURU FORMU
    • SIKÇA SORULAN SORULAR
  • İşini Seç
    • Parekende Dünyası
    • Girişimcilik
  • Doğru Seçim
    • Ev Ekonomisi
    • Mutfak İpuçları
  • MAĞAZALAR
  • ÜRÜN ÇEŞİTLERİ

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

What's Hot

Tek Malzemeden Farklı Tarifler: 5 Değişik Balık Pişirme Yöntemi

25 Ekim 2023

Evde Oyuncak Yapma Zamanı: Amigurumi Bebek Nasıl Yapılır?

18 Ekim 2023

Vakti Olmayanlara Özel Buzlukta Saklanabilecek Tarifler

15 Ekim 2023
Facebook Twitter Instagram
Seç Market BlogSeç Market Blog
  • BAYİLİK
    • NEDEN SEÇ MARKET
    • İŞ ORTAKLIĞI EL KİTABI
    • BAYİLİK BAŞVURU FORMU
    • SIKÇA SORULAN SORULAR
  • İşini Seç
    1. Parekende Dünyası
    2. Girişimcilik
    3. Tümünü gör
    Kriz Yönetimi Nedir? Nasıl Yapılır?
    8 Ekim 2023
    Envanter Yönetimi Nedir? Perakende Sektöründe Envanter Yönetimi Nasıl Yapılır?
    5 Ekim 2023
    Çapraz Satış (Cross Selling) Nedir? Avantajları Nelerdir?
    11 Eylül 2023
    Perakende Mağazacılıkta Satış Artırma Teknikleri
    15 Ağustos 2023
    SWOT Analizi Nedir? Neden ve Nasıl Yapılır?
    3 Eylül 2023
    Pazar Araştırması Nedir? Adım Adım Pazar Araştırması Nasıl Yapılır?
    2 Ağustos 2023
    Girişimcilikte Finansal Planlamanın Önemi: Finansal Planlama Nasıl Yapılır?
    3 Temmuz 2023
    Kadın Girişimciliği Neden Önemli?
    2 Haziran 2023
    Kriz Yönetimi Nedir? Nasıl Yapılır?
    8 Ekim 2023
    Envanter Yönetimi Nedir? Perakende Sektöründe Envanter Yönetimi Nasıl Yapılır?
    5 Ekim 2023
    Çapraz Satış (Cross Selling) Nedir? Avantajları Nelerdir?
    11 Eylül 2023
    SWOT Analizi Nedir? Neden ve Nasıl Yapılır?
    3 Eylül 2023
  • Doğru Seçim
    1. Ev Ekonomisi
    2. Mutfak İpuçları
    3. Tümünü gör
    Evde Oyuncak Yapma Zamanı: Amigurumi Bebek Nasıl Yapılır?
    18 Ekim 2023
    Epoksi ile Evde Yapılacak DIY Proje Fikirleri
    15 Eylül 2023
    Fiyatı Uygun, Manevi Değeri Yüksek: El Yapımı Hediye Fikirleri
    19 Ağustos 2023
    Ev Ekonomisine Katkı: Para Biriktirmek İçin Tasarruf Yöntemleri
    9 Temmuz 2023
    Tek Malzemeden Farklı Tarifler: 5 Değişik Balık Pişirme Yöntemi
    25 Ekim 2023
    Vakti Olmayanlara Özel Buzlukta Saklanabilecek Tarifler
    15 Ekim 2023
    Doğru Bir Şekilde Nasıl Saklanır: Avokado Saklama Yöntemleri
    12 Ekim 2023
    Akşama Ne Pişirsem: Tavukla Yapılan 5 Farklı Yemek Tarifi
    28 Eylül 2023
    Tek Malzemeden Farklı Tarifler: 5 Değişik Balık Pişirme Yöntemi
    25 Ekim 2023
    Evde Oyuncak Yapma Zamanı: Amigurumi Bebek Nasıl Yapılır?
    18 Ekim 2023
    Vakti Olmayanlara Özel Buzlukta Saklanabilecek Tarifler
    15 Ekim 2023
    Doğru Bir Şekilde Nasıl Saklanır: Avokado Saklama Yöntemleri
    12 Ekim 2023
  • MAĞAZALAR
  • ÜRÜN ÇEŞİTLERİ
Facebook Twitter Instagram YouTube
Seç Market BlogSeç Market Blog
Seçmarket Blog » İşini Seç » Parekende Dünyası » Perakende Mağazacılık Nedir?
İşini Seç 17 Mayıs 2023

Perakende Mağazacılık Nedir?

perakende mağazacılık nedir
Paylaş
Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Pinterest E-posta

Çok sayıda alt kola ayrılan perakende sektörü, ülke ekonomisinde çok önemli bir yer tutuyor. Tüketici ihtiyaçlarını karşılarken istihdam anlamında da geniş bir etkisi bulunuyor. Bu konuyla ilgili detaylara geçmeden önce perakendenin nereden geldiğini değerlendirmek gerekiyor. Bu nedenle önce perakendeyi, ardından perakende mağazacılığı ele alacağız.

İçerik

  • 1 Perakende Nedir? Perakende Satış Nedir?
  • 2 Perakendeci Nedir? Perakendeci Türleri Nelerdir? 
    • 2.1 Mağazasız Perakendeci Türleri
    • 2.2 Mağazalı Perakende Türleri
  • 3 Perakende Mağazacılığın İşleyişi Nasıl Olur?
  • 4 Perakende Mağazacılıkta Nasıl Başarılı Olunur?

Perakende Nedir? Perakende Satış Nedir?

perakende nedir

Perakende kelimesinin kökeni Farsça “parça” anlamına gelen “pare” kelimesine dayanıyor. Türkçeye perakende olarak yerleşen bu kelimenin TDK sözlük anlamı ise “malların teker teker veya birkaç parça durumunda azar azar satılmasına dayanan satış biçimi, toptan karşıtı” olarak ifade ediliyor. 

Perakendeyi, mal ve hizmetlerin tedarik zinciri ile direkt kullanıcı olan tüketiciye az miktarda iletilmesi şeklinde tanımlayabiliriz. Toptan satış ise işlevsel açıdan zıt olsa bile perakende satışla birlikte anılıyor. Perakende satışta, toptan ürün ve hizmet satan yerlerden müşterinin talebine uygun olan ürünler alınıyor ve bir araya getiriliyor. 

Perakende tedarik zinciri; toptancılar, üreticiler, perakendeciler ve tüketicilerden oluşuyor. Perakende sektörü, tüketicinin ihtiyacını karşılayacak olan mal ve hizmetleri tedarik ederek üretici ve tüketici arasında köprü görevi üstleniyor. 

Perakendeci Nedir? Perakendeci Türleri Nelerdir? 

perakendeci türleri

Üreticilerden veya toptancılardan büyük miktarlarda mal satın alarak son tüketiciye kâr ekleyerek küçük miktarlarda satan kişi veya işletme, perakendeci olarak adlandırılıyor. Perakendeciler bu süreçte sadece tedarik ettikleri ürünleri tüketicilere ulaştırmakla kalmayıp müşteri hizmetleri, danışmanlık, promosyon ve satış sonrası destek gibi pazarlama hizmetleri de sunuyor.

Perakendecilikte farklı sınıflandırma çeşitleri bulunuyor. Bu kategorilendirmede ürünler tüketiciye mağazalı ya da mağazasız olarak sunabilir. Bu anlamda perakendeciliği ikiye ayırarak sınıflandırabiliriz. Peki, perakendeci türleri nelerdir?

Gelin, bu konuyu biraz detaylandıralım.

Mağazasız Perakendeci Türleri

Tüketicinin fiziksel bir mağazaya gitmeden televizyon, internet, telefon aracılığıyla ürünü görüp satın almaya karar verdiği perakende türüdür. 

Televizyon Aracılığıyla: Ürünler, ürün incelemeleri televizyon üzerinden tüketici ile paylaşılarak satış yapılır. 

Telefon Aracılığıyla: Telefon yoluyla potansiyel müşterilere ulaşılarak ürün detaylarının anlatıldığı türdür. 

İnternet Aracılığıyla: Fiziksel mağaza olmadan e-ticaret yolu ile internet üzerinden ürün ve hizmet satışı yapılan online alışverişler için kullanılır. 

Mağazalı Perakende Türleri

Müşterilerin fiziksel bir mağazaya gidip ürünleri görerek yaptıkları perakendecilik türüdür.

Süpermarket, özel (giyim, mobilya, inşaat, spor, hobi vb.) mağazalar, showroomlar, indirim mağazaları gibi çeşitli mağazalı perakende işletmeleri bulunur. Farklı perakende türleri, tüketicilere çeşitli alışveriş deneyimleri sunar. Mağazalı perakendecilik, fiziksel mağazaların sunduğu deneyim ve hizmetler sayesinde müşteri memnuniyetini artırır. 

Perakende sektörü, online satışların artmasıyla birlikte bir dönüşüm geçirse de fiziksel mağazaların tüketiciye deneyim sunarak ve iş dünyasına istihdam sağlayarak ekonomiyi canlandırması bakımından önemini korur.

Büyük Mağazalar: Geniş bir ürün çeşidine sahip olan ve farklı ürün kategorilerini tek bir çatı altında sunan işletmelerdir. Alışveriş merkezlerini büyük mağazaya örnek olarak gösterebiliriz.

Özel Mağazalar: Niş bir kitleyi hedefleyen ve bu hedef kitlenin talep ettiği ihtiyaçları karşılayacak ürünleri (genel olarak lüks ürünleri) sunan işletmelerdir. Butik ve lüks marka mağazaları örnek olarak verebiliriz.

Kurumsal Perakendecilik: Franchising hizmeti veren mağazalar, bayilikler ile zincir mağazaların olduğu, birden fazla şubesi olan, marka veya konsept altında hizmet vererek ortak ürün satışı yapılan perakende türüdür. Müşterilerin kolayca ulaşabileceği farklı şehir veya ülkelerde bulunabilir.

Perakende Mağazacılığın İşleyişi Nasıl Olur?

perakende mağaza işleyişi

İşletmelerin perakende mağazacılık yapabilmek için aşağıdaki işleyişi takip etmeleri gerekir:

  • Farklı hizmet ve ürünler tedarik edilir. Bu ürün ve hizmetler uygun kategorilere ayrılarak müşterilerin ihtiyaçlarına yönelik olarak çeşitlendirilir.
  • Mağazalarının düzeni, müşterilerin aradıkları ürünü kolayca bulacağı şekilde belirlenir. Ürünlerin sergilenmesi, stok yönetimi gibi uygulamalar da mağazacılık için önemlidir.
  • Genellikle müşterilere danışmanlık, satış sonrası hizmetler, indirimler ve promosyonlar gibi çeşitli ek hizmetler sunulur.

Perakende Mağazacılıkta Nasıl Başarılı Olunur?

perakende mağazacılıkta başarı

Perakende mağazacılıkta başarılı olmak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

  • İyi bir müşteri iletişimi sağlamak: Müşterilerin ihtiyaçlarını anlayarak onların geri bildirimlerini dikkate almak gerekir. Müşterilerin beklentilerini karşılayacak şekilde onlara yardımcı olmak önemlidir. 
  • Ürün ve stok yönetimi yapmak: Mağazanızda sunulan ürünlerin çeşitliliği ve kalitesine dikkat edilmelidir. Bunların yanı sıra stok yönetimi yapmanız, talebi karşılamak için yeterli stok bulundurmanız gerekir.
  • Başarılı mağaza deneyimi sunmak: Mağazanızın iç düzenlemesi, vitrin düzenlemesi, planogram kullanımı ve yönlendirmeler müşteriler iyi için bir mağaza deneyimi sunar. 
  • Çalışanlara eğitim vermek: Çalışanların ürünler hakkında bilgili olması, müşterilere yardımcı olabilmesi, güleryüzlü ve olumlu bir hizmet sunabilmesi önemlidir.
  • Pazarlama stratejisi hazırlamak: İyi bir pazarlama stratejisi ve etkili müşteri ilişkileri yönetimi, başarılı bir perakende mağazasının olmazsa olmazıdır. Müşterilerin mağazanızdan alışveriş yapmaları için indirimler, promosyonlar ve sadakat programları uygulayabilirsiniz.

Bu adımların yanı sıra detaylı bilgi almak için daha önce hazırladığımız Mağazacılıkta Müşteri Memnuniyeti Yaratmanın 7 Yolu yazımızı inceleyebilirsiniz.

Perakende mağazacılık yapmak istiyorsanız pazarlamadan mağaza içi raf düzenine, açılış desteğinden stok yönetimine kadar rekabette iş ortaklarına öne geçme imkanı sağlayan Seç Market’in geniş ailesine katılabilirsiniz. Seç Market’in bayilik sistemi ile ilgili bilgi almak için Neden Seç Market? sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

12
Yazıyı Beğen
Paylaş Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp E-posta

İlgili Yazılar

Kriz Yönetimi Nedir? Nasıl Yapılır?
8 Ekim 2023
Envanter Yönetimi Nedir? Perakende Sektöründe Envanter Yönetimi Nasıl Yapılır?
5 Ekim 2023
Çapraz Satış (Cross Selling) Nedir? Avantajları Nelerdir?
11 Eylül 2023
SWOT Analizi Nedir? Neden ve Nasıl Yapılır?
3 Eylül 2023
Perakende Mağazacılıkta Satış Artırma Teknikleri
15 Ağustos 2023
Pazar Araştırması Nedir? Adım Adım Pazar Araştırması Nasıl Yapılır?
2 Ağustos 2023
Sosyal Medya
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
Öne Çıkan Yazılar

Tek Malzemeden Farklı Tarifler: 5 Değişik Balık Pişirme Yöntemi

Besleyici, omega 3 ve protein kaynağı olan balık, sofraların vazgeçilmez lezzeti. Tabii balıkları mevsimine göre…

Evde Oyuncak Yapma Zamanı: Amigurumi Bebek Nasıl Yapılır?

18 Ekim 2023

Vakti Olmayanlara Özel Buzlukta Saklanabilecek Tarifler

15 Ekim 2023

Doğru Bir Şekilde Nasıl Saklanır: Avokado Saklama Yöntemleri

12 Ekim 2023
Seçmarket Bayilik Başvurusu
Facebook Twitter Instagram Pinterest
  • Anasayfa
  • KVKK
  • HAKKIMIZDA
  • İLETİŞİM
Tüm Hakkı Saklıdır. © 2023 Seç Market. Düzenleme: ROIPUBLIC.

Yukarıya yazın ve aramak için Enter tuşuna basın. İptal etmek için Esc tuşuna basın.